איך לגרום לבוקינג לשלם לכם מאות שקלים ללא הפניית חברים?

אני גולש בבוקינג ומזמין משם כבר עשור טוב, ולמרות הפרסומות הבלתי נגמרות של Trivago ושל הוטלס-קומביינד לגבי השוואות מחירים נמנעתי מלהשתמש בהם. לא מתוך עצלות אלא משום שבוקינג נתנה לי משהו שהאתרים האחרים כמו הוטלס.קום או Agoda לא נתנו לי וזה 10% קרדיט לחשבונות חברות התעופה Wizzair או Ryanair או פשוט 10% של קאשבק היישר לאשראי שלי בשל מדיניות הפניית החברים. מהסיבה הזו פשוט העדפתי את בוקינג על פני יתר האתרים ואפילו לא טרחתי לבדוק מה הם מציעים. מעבר לכך, היה לי נוח מאוד שכל ההזמנות שלי לכל טיול וטיול היו מרוכזות באופן ברור ופשוט באתר אחד, מה שסידר לי את המחשבה ומנע אנדרלמוסיה של ממש.


המייל המיוחל שהוא לא רק חלום. 112 אירו (467 ש"ח) החזר לאשראי מובטח

מה גם שבוקינג תמיד העמידה את הסיסמא כי היא מתחייבת להציע את המחיר הזול ביותר, מה שבגדול ממש לא מדויק. בוקינג לא בהכרח מציעה מלכתחילה את המחיר הטוב ביותר אלא מציעה, לאחר ביצוע הזמנה שאני עושה רק עם מדיניות ביטול חינם, "לתבוע" אותם אם מצאת מחיר נמוך יותר באתר מתחרה כמו אלו שציינתי קודם לכן. כך למשל, אם מצאת דיל זול יותר בהוטלס.קום אתה יכול "לתבוע" מבוקינג להחזיר להם את ההפרש בדילים, שיוחזר לאשראי שלכם לאחר השהייה, וזאת בתנאי שהדיל הזול יותר זהה בתנאיו לדיל של בוקינג, והבדיקה שבוקינג עורכת לתביעות מתבצעת על סמך התנאים הבאים: 



  1. סוג החדר שמצאתם בדיל הזול יותר זהה לגמרי.
  2. תאריכי השהייה כמובן בדיל הזול יותר זהים לגמרי.
  3. מספר האורחים בדיל הזול יותר זהה לזה שבהזמנה שלכם.
  4. מדיניות הביטול זהה לגמרי- לא כולל ביטול או תאריך אחרון לביטול אחרון זהה או מאוחר יותר של המתחרה. כן, אם ניתן לבטל בחינם את ההזמנה אצל בוקינג יומיים לפני לצורך העניין, ובדיל הזול יותר שמצאתם ניתן לבטלו יום אחד לפני השהייה אז זה תופס כי אפילו במדיניות הביטול של המתחרה התנאים על פניו טובים יותר. 
  5. תכנית הארוחות- האם גם בדיל הזול יותר מציעים/לא מציעים ארוחות כמו הדיל שהזמנתם בבוקינג. למשל, אם המחיר של בוקינג כלל ארוחת בוקר בעוד שהדיל הזול יותר לא כלל, הרי שלא ניתן לתבוע מבוקינג את החזר ההפרש משום שתנאי הדיל לא זהים. 
כאשר בוקינג ישיבו לכם במייל לגבי התביעה שלכם, אם התשובה שלילית אך לדעתכם לא מוצדקת, אל תקבלו אותה ותמשיכו הלאה בחייכם. יש מקום לשיח ולדיון. קרה לי שהם השיבו כי תנאי הדילים לא זהים, אך בפועל היה מדובר בטעות אנוש של עובדת שם שחשבה שסוג החדר שונה. כתבתי לה והסברתי את הטעות שלה ובסוף קיבלתי מייל על כך שאני זכאי להחזר כספי. מדובר בבני אדם שבודקים את התביעות שהגשתם ולא ברובוטים, ומכאן שיהיו גם טעויות אנוש לא מכוונות. לכן, אם אתם בטוחים בצדקתכם תתעקשו על כך.

כמובן שאם לצורך העניין הדיל הזול יותר שמצאתם לא תואם את הדיל של בוקינג "אחד לאחד", והתביעה שלכם נפלה כי בוקינג מציעה ביטול חינם עד יומיים לפני השהייה ואילו בדיל הזול יותר באתר אחר הוצע ביטול חינם עד 3 ימים לפני, או לצורך העניין בבוקינג הציעו חדר סופריור אך אתם מצאתם בייסיק ואתם בסדר גם עם זה כי מספר האורחים בחדר זהה, בטלו את הדיל של בוקינג אם אתם רואים שלמרות 10% קרדיט לאחת מחברות התעופה/לאשראי דרך תכנית הפניית חברים, הדיל של בוקינג יוצא לא משתלם עבורכם. במקום, הזמינו דרך האתר המתחרה שהציע את הדיל המשתלם. פשוט כתבו לכם במסודר באילו אתרים יושבות ההזמנות שלכם כדי להיות מסודרים. זה אמנם פחות מרוכז ונוח, אך כשמדברים על כסף תפעילו את יכולות הסדר שלכם כי זה עולה לכם מאני-מזומני.

לאחר הגשת תביעה, קחו בחשבון שתצטרכו להמתין מספר ימים לא מבוטל (כחמישה), אך אל תשכחו את תביעתכם כי אם ישכחו ממנה שם או שהיא תיעלם בין ים ההודעות שבוקינג מקבלת, זו תהיה הבעיה שלכם כי אתם אלו שתאלצו להתמודד עם דיל לא מיטבי.

עד כה, הכל היה מאוד תאורטי, ולכן נעבור להסברים באמצעות תמונות כדי שתוכלו לממש את זכאותם להחזר כספי בקלות יתרה:

1. כפי שמירקרתי לכם בצד שמאל למטה, בכל הזמנה יש את האפשרות ללחוץ על "מצאתם את החדר הזה במחיר זול יותר במקום אחר?". לשם הגשת תביעה לחצו על משפט זה.



2. מיד לאחר הלחיצה תפתח ההודעה הזו באותה לשונית, ומטרתה לבדוק שתנאי הדיל המתחרה הזול יותר אכן זהים לאלו שבוקינג מציעה. קחו מבט בתוכן התמונה לשם התרשמות: 


3. לאחר שתסמנו V על כל התנאים אשר מתקיימים באופן זהה בדיל המתחרה הזול יותר, החלון ישתנה לזה שבתמונה הבאה. תצטרכו לכתוב את המחיר הזול יותר שהוצע באתר המתחרה ולינק לקישור להצעה הזולה יותר. אחרי שתמלאו את השדות לחצו על הכפתור "הגשת התביעה", ופרטי התביעה יוגשו לבוקינג ועותק יישלח אליכם למייל.


4. כעבור מספר ימים קיבלתי את ההודעה הבאה במייל, והיא אכן משמחת:


כפי שכתוב במייל, יש לשמור את הקבלה של התשלום שתקבלו במלון, אחרת ההחזר שלכם הולך לפח... את ההחזר תקבלו לאשראי שתבחרו לאחר שתשלחו במייל חוזר צילום של הקבלה. 

טיפים:
  1. את השוואת המחירים בצעו ב-Trip Advisor. הממשק הוא בעברית ופשוט מאוד. 
  2. בכל האתרים יש מבצעים שהם מציעים לתקופה מוגדרת בלבד. התמידו לחפש את ההזמנה שלכם בטריפ אדוויסר.
  3. מתוך טיפ 2 נובע-בגלל שמחירים משתנים כל העת ופתאום מבצע נעלם, ואנחנו לא רוצים שעד שיטפלו בתביעה שלכם המחיר יעלה ולא תהיו זכאים להחזר ההפרש, בצעו צילום מסך ושמרו אותו כדי לשתף את בוקינג כאשר יחזרו אליכם במייל. הם גם יניחו שעד שהם החלו לטפל בתביעה שלכם, המחיר שמצאתם השתנה ולכן כמובן אל תתלבטו האם לספק להם הוכחה לדיל שמצאתם, פשוט עשו זאת. בצילום המסך תוודאו שרואים היטב את כל התנאים שכתבתי לעיל, כולל כמובן שם המלון והתאריכים. עשו להם ולעצמכם את החיים קלים יותר, כי אם הדיל שמצאתם לא זמין יותר והמחיר עלה, צילום המסך שלכם הוא ההזדמנות היחידה להוכיח את זכאותכם להחזר. כדי שכל הפרטים ייכנסו לתמונה אחת, בצעו לחיצה במקלדת על מקשי הקונטרול והמינוס. גם אם האיכות לא מיטבית, חשוב יותר שכל הפרטים יהיו בצילום שלכם.
  4. אתם רוצים לקבל את ההחזר לאשראי בשקלים כדי לא לאבד לא מעט כסף על ידי המרת מטבע שתבצע הבנק. לכן, הגישו את התביעה כשכל המחירים בשקלים, ולא כפי שההיגיון מכתיב לכם- במטבע המקומי שבמלון. כדי להגיש תביעה בשקלים, המטבע הנבחר בראש האתר למעלה צריך להיות שקלים. המחיר של הדיל המתחרה שאתם צריכים לכתוב בתביעה אמור להיות אף הוא בשקלים, וברוב האתרים המתחרים כמו הוטלס.קום או Agoda ישנה אפשרות לשנות מטבע ולקבל את המחיר בשקלים. כך בוקינג ידעו מהו ההפרש בשקלים שצריך יהיה להחזיר לכם. 


  5. מספר התביעות שאתם יכולים להגיש לגבי אותה הזמנה הוא בלתי מוגבל. תבעתם את בוקינג לקבלת הפרש כספי בעקבות דיל טוב יותר, וכעבור זמן מה מצאתם דיל אפילו יותר זול? 
  6. אם הזמנתם בבוקינג ללא ביטול חינם אתם עדיין זכאים לתבוע לקבלת מחיר זול יותר. אם המחיר ירד בבוקינג, תבעו אותם לתת לכם את המחיר הזול יותר שהם הציעו אצלם, ואם מדובר באתר אחר אזי תבעו אותם גם כן לקבלת מחיר זול יותר. זה שאתם כבר הזמנתם את המלון ובכל מקרה לא תוכלו לקבל החזר כספי מלא במקרה של ביטול לא משנה את התחייבות בוקינג להעמיד את המחיר הטוב ביותר לכלל לקוחותיה.
  7. שמרו את קבלת התשלום שתקבלו מהמלון. אמנם כתבתי זאת קודם, אך בלי הפתק הקטנטן הזה, ההחזר הכספי שלכם יירד לטמיון...
  8. אני אמשיך לתבוע את בוקינג ולא להזמין דרך האתרים האחרים מהסיבה הפשוטה שאם אני מזמין בבוקינג דרך חברות התעופה Ryanair או Wizzair, אני מקבל 10% משווי ההזמנה כקרדיט לחשבון שלי באחד מאתרים אלו, מה שיאפשר לי לצבור כסף ואולי אפילו כרטיס טיסה בחינם. אם לא 10% קרדיט לחברות, ניתן להזמין דרך הפניית חבר באמצעות לינק ולקבל שווי של 10% ממחיר ההזמנה בחזרה אליכם לאשראי! כך תקבלו גם 10% החזר לאשראי וגם את הפער בין הדיל של בוקינג לבין הדיל המתחרה בתביעה שהגשתם. חוץ מזה, הרבה יותר נוח כשכל ההזמנות שלכם מרוכזות באתר אחד ולא באופן מפוזר. הטיפ הזה תקף רק למקרה שאכן ישנו "ניצחון" בתביעה.